شهری شناور

11 03 2008

freedomship.jpg

سلام

در سالهای اخیر هشدار های بسیاری در مورد آب شدن یخ های قطبی و بالا آمدن سطح آب دریا ها شنیده ایم اما از آنجا که این مهم در کشوری همچون کشور ما با اقلیم خاص جغرافییایی اش مسئله مهمی تلقی نمی شود به فکر چاره ای هم برای وضعیتی که شاید در آینده بر اثر این اتفاق بوجود بیاید نبوده ایم ، ولی در کشور ژاپن ایده های بسیاری در این موضوع داده شده که یکی از آنها ساخت شهری شناور بروی آب می باشد ، در این شهر یکی از مهمترین موارد ایجاد فرودگاه می باشد که امکان دسترسی به سایر نقاط و یا سایر شهر ها را میسر می کند ، در این شهر حدود 18,000 نفر زندگی خواهند کرد که $180,000 تا $2.5 million هزینه خواهد داشت و هتل ها و مدارس و …. شاید این ایده برای ساخت یک توکیو شناور بوده ! به هر حال بدست آوردن این تکنولوژی در آینده مد نظر کشور های پیشرفته دنیا می باشد و از حالا بدنبال ایده و طرح برای این موضوع می باشند .

این امر چیزی دور از ذهن نمی باشد و در آینده حتما شاهد شهرها و جزیره های شناور ساخته دست بشر خواهیم بود .

کارها

Information

9 responses

11 03 2008
ژوبین آی تی

جالبه ولی زیاد خوشم نمیاد همچین جایی زندگی کنم!

پاسخ علی : سلام و درود
منم دوست ندارم وسط دریا زندگی کنم
ممنون که پیش ما اومدی و نظرتم گفتی

11 03 2008
sima

سلام . ولی من خیلی دوست دارم وسط آب زندگی کنم. اونم دریا چون خیلی انرژی مثبت داره. مرسی

پاسخ علی : سلام و درود
بابا آدم حمش تکون تکون می خوره حلت بد نمیشه ؟
ممنون که به ما سرزدی و نظرتم گفتی

12 03 2008
houshang

سلام
من که خیلی دوست دارم اونجا زندگی کنم، صبح که بیدار میشی دریا رو میبینی، نهار سبزی پلو با ماهی می خوری، شب با صدای موج دریا می خوابی …..
نگفت متری چنده ؟؟؟؟

پاسخ علی : سلام و درود
آره اینایی که گفتی خیلی حس خوبی میده ولی تکون تکون دادنش و بوی دریا رو اصلا نمی تونم تحمل کنم تازه اگه اون مرغهای دریایی یه بار که خوابی بیاد چشتو در بیاره دیگه دوست نداری همچین جایی زندگی کنی 🙂
ممنون که به ما سرزدی و نظرتم گفتی

2 05 2008
zahra

سلام…
خيلي بايد جالب باشه.
آقا علي اونقدرهااا هم كه فكر ميكوني تكون نداره…چون اين شهر حداقل چند برار از كشتي نفتكش بزرگتره و كشتي نفتكش در بدترين آب و هوا هم تكون زيادي نداره چه برسه به اون شناور عظيم…..ولي براي بدي بوي دريا بهت حق ميدم ومخصوصاً وقتي رطوبت هوا بالا باشه….به هر حال من اگر پول داشتم حتماً يه خونه ميخريدم.

پاسخ علی : سلام و درود
خوش اومدی ، خلاصه من حاظز به اقامت طولانی تو همچین جایی نیستم اصرار نکنید ! 🙂
ممنون که به ما سرزدی و نظرتم گفتی

2 07 2008
sima

وای من عاشق همچین فضایی هستم. اگه یه روز فرصتش پیش بیاد حتما یه خونه اونجا می خرم!!! حتی اگه لازم باشه وام می گیرم!!!! آخر هفته ها می ریم شنا، هر روز صبح زود با بیرون اومدن خورشید خانوم صبحونه مون رو ، رو تراس که مشرف به دریا ست می خوریم. عصر ها ماهی گیری می کنیم یا با دوستا میریم قایق سواری، فقط امیدوارم کل احتیاجات زندگی مثه بانک و پارک و سینما و کلاپ و اینترنت و فرودگاه و البته محل کارم و … هم همون جا باشه که در این صورت زندگی خیلی شیرین می شود…
علاوه بر همه اینها، فقط امیدوارم دریا ی مورد نظر یه وقت در مناطق استوایی نباشه که اصلا حوصله ی گرما رو ندارم…
از شما هم مرسی که کمک می کنین رویا پردازی کنیم.
درود.

پاسخ علی : سلام درود
خوش اومدی ، زندگی در همچین جایی یکمی رویایی و رومانتیکه
ممنون که به ما سرزدی و نظرتم گفتی

14 10 2008
منا جون

سلام خیلی قشنگ و جالب هست همچین شهری ولی توی ایران از این خبرها نیست که یه ذره آدم دلش خوش باشه من دوست دارم توی شهری که روی آب باشه زندگی کنم ولی باید مراقب بود که اون شهر را کثیف و آلوده نکنیم.

پاسخ علی : سلام و درود
خوش اومدی ، آره کثیف نکنین !!!
ممنون از اینکه به ما سرزدی و نظرتم گفتی

4 06 2009
اسما

salam you have good subject but can you write more detail about floading city

سلام و درود
معلومه برای زبان پول خرج کرده ها !! 😉 معمولا در این موضوعات اطلاعات جزئی منتشر نمیشه و فقط کلیاته
ممنون که به ما سرزدی و نظرتم گفتی

20 12 2009
سام

هر دو مطلبت در مورد شهرهای شناور جالب بود .خسته نباشی.لطفا اطلاعات بیشتری بذار.

سلام درود
والا ما هرچی داشتیم رو کردیم 🙂
ممنون که به ما سر زدی و نظرتم گفتی

31 01 2010
بهار

جالب بود

سلام درود
چشاتون جالبه !!! 🙂
ممنون که به ما سر زدی و نظرتم گفتی

پاسخی بگذارید

